CBSE Class 9 Assamese Syllabus 2025–26 | NCERT
চিবিএছই কक्षा ৯ – অসমীয়া (MIL) | পাঠ্যসূচী ২০২৫–২৬
কক্ষা: IX
বিষয়: অসমীয়া (Modern Indian Language – MIL)
ব’ৰ্ড: কেন্দ্ৰীয় মাধ্যমিক শিক্ষা ব’ৰ্ড (CBSE)
📝 প্ৰশ্ন-পত্ৰৰ ধৰণ আৰু নম্বৰ বিভাজন (CBSE ২০২৫–২৬)
বাৎসৰিক পৰীক্ষা (থিয়ৰি): ৮০ নম্বৰ
আভ্যন্তৰীণ মূল্যায়ন: ২০ নম্বৰ
মুঠ: ১০০ নম্বৰ
প্ৰশ্ন-পত্ৰৰ গঠন (৮০ নম্বৰ)
খণ্ড – A : পঢ়ন দক্ষতা (২০ নম্বৰ)
- অপঠিত গদ্যাংশ / পদ্যাংশ
- বুজাবুজি, শব্দাৰ্থ আৰু ব্যাখ্যামূলক প্ৰশ্ন
খণ্ড – B : লিখন দক্ষতা আৰু ব্যাকৰণ (৩০ নম্বৰ)
- অনুচ্ছেদ, ৰচনা, পত্ৰ, জাননী, প্ৰতিবেদন লিখন
- ব্যাকৰণ: শব্দৰূপ, বাক্য গঠন, শুদ্ধ ব্যৱহাৰ, সম্পাদনা
খণ্ড – C : সাহিত্য (পাঠ্যপুথি আধাৰিত) (৩০ নম্বৰ)
- গদ্য আৰু পদ্য পাঠ
- উদ্ধৃতি / অংশ আধাৰিত প্ৰশ্ন
- লঘু আৰু দীঘল উত্তৰ প্ৰশ্ন
আভ্যন্তৰীণ মূল্যায়ন (২০ নম্বৰ)
- সময়ান্তৰাল পৰীক্ষা – ১০ নম্বৰ
- বহুমুখী মূল্যায়ন (প্ৰকল্প, শ্রৱণ–বক্তৃতা কাৰ্য) – ৫ নম্বৰ
- প’ৰ্টফ’লিঅ’ / শ্ৰেণী অংশগ্ৰহণ – ৫ নম্বৰ
টোকা: ভাষাগত দক্ষতা, বুজাবুজি, সৃষ্টিশীলতা আৰু শুদ্ধ ভাষা ব্যৱহাৰত বিশেষ গুৰুত্ব দিয়া হয়।
📚 চিবিএছই কक्षा ৯ অসমীয়া পাঠ্যসূচী (২০২৫–২৬)
A. সাহিত্য – গদ্য
| একক | পাঠৰ ধৰণ | সংক্ষিপ্ত বিৱৰণ / শিকণ ফলাফল |
|---|---|---|
| I | নিৰ্ধাৰিত গদ্য পাঠ | গদ্য পাঠৰ জৰিয়তে পঢ়ন দক্ষতা, বিষয়বস্তু বুজাবুজি, চৰিত্ৰ আৰু সামাজিক মূল্যবোধৰ উপলব্ধি। |
B. সাহিত্য – পদ্য
| একক | পাঠৰ ধৰণ | সংক্ষিপ্ত বিৱৰণ / শিকণ ফলাফল |
|---|---|---|
| II | নিৰ্ধাৰিত পদ্য পাঠ | কবিতাৰ ভাষা, ছন্দ, অলংকাৰ, ভাব আৰু সাংস্কৃতিক মূল্যবোধৰ উপলব্ধি। |
C. ব্যাকৰণ (ব্যাকৰণ)
| একক | বিষয়বস্তু | সংক্ষিপ্ত বিৱৰণ / শিকণ ফলাফল |
|---|---|---|
| III | অসমীয়া ব্যাকৰণ | পদভেদ, বাক্য গঠন, শুদ্ধ প্ৰয়োগ, বাক্য পৰিবৰ্তন, ভুল-শুদ্ধ, শব্দভাণ্ডাৰ বৃদ্ধি। |
D. লিখন দক্ষতা (ৰচনা আৰু লিখন)
| একক | ক্ষেত্ৰ | সংক্ষিপ্ত বিৱৰণ / শিকণ ফলাফল |
|---|---|---|
| IV | অনুচ্ছেদ আৰু ৰচনা লিখন | ভাবৰ সুসংগঠিত উপস্থাপন, স্পষ্টতা, সামঞ্জস্য আৰু শুদ্ধ ভাষা ব্যৱহাৰ। |
| V | পত্ৰ / জাননী / প্ৰতিবেদন লিখন | দৈনন্দিন জীৱনৰ প্ৰয়োজনীয় ব্যৱহাৰিক লিখন দক্ষতাৰ বিকাশ। |
E. প্ৰয়োগমূলক আৰু সৃষ্টিশীল ভাষা ব্যৱহাৰ
| একক | ক্ষেত্ৰ | সংক্ষিপ্ত বিৱৰণ / শিকণ ফলাফল |
|---|---|---|
| VI | সৃষ্টিশীল লিখন | গল্প লিখন, সংলাপ লিখন আৰু বৰ্ণনামূলক লিখনৰ জৰিয়তে কল্পনাশক্তি আৰু ভাষা প্ৰৱাহ উন্নয়ন। |
✅ মুখ্য বৈশিষ্ট্যসমূহ
- পাঠ্যসূচী চিবিএছই ২০২৫–২৬ শিক্ষাবৰ্ষৰ দিশ-নিৰ্দেশনা অনুসৰি প্ৰস্তুত
- পঢ়ন, লিখন, ব্যাকৰণ আৰু সাহিত্যৰ সন্তুলিত সমন্বয়
- ভাষাগত দক্ষতা, সাংস্কৃতিক সচেতনতা আৰু প্ৰকাশ ক্ষমতা বিকাশত গুৰুত্ব